Over

Positieve marketingmindset

Marketing is net zo belangrijk voor jouw onderneming als de dienst of het product dat je levert. Ja, ik weet het, dat is nogal een statement. En toch, denk er maar eens over na. Je kunt nog zo’n fantastische dienst leveren of een prachtig product hebben, maar als de perfecte doelgroep het niet kent of weet te vinden…

Mindpet wil dat iedere huisdierondernemer de positieve marketingmindset opbouwt. Het zorgt namelijk voor efficientie en effectiviteit. Een product of dienst waar jouw klant behoefte aan heeft en een klantengroep waar jij energie van krijgt. Het geeft je vertrouwen en energie om jouw business vol passie voort te zetten.

Krachtige marketingsparring

Samenwerken zorgt voor kracht en verbinding. Praktisch advies en sparren bevordert nieuwe creaties waar je weer verder mee kunt om jouw ondernemingsimpact te vergroten.

Het platform Vrouw&Dier is onderdeel van Mindpet. Huisdierprofessionals, oftewel vakvrouwen, verzorgen deskundige blogs voor huisdiereigenaren en vormen samen een team dat periodiek samenkomt om te netwerken en elkaar te inspireren.

Onderzoekend en vernieuwend

Brede kennis en onderzoek op marketinggebied, gespecialiseerd in de huisdierenbranche maakt Mindpet uniek. Doorleren en ontwikkelen heeft de focus, om vernieuwing in de branche tot stand te brengen.

Over Sandra

In 2005 startte ik met werken en leren in de huisdierenbranche. Wat begon met een opleiding Dierverzorging en dagelijks tussen de dieren staan, heb ik daarna jarenlang gecombineerd met een andere passie; marketing, bedrijfskunde en leren over ondernemerschap. Ik fascineerde me namelijk over het volgende: je studeert 6 jaar lang voor dierenarts en start daarna je eigen kliniek. Ineens ben je ondernemer. Datzelfde geldt voor vrijwel alle andere huisdierprofessionals: je hebt een passie en wilt hier specialist in worden, volgt de ene na de andere cursus/opleiding, meestal om honden/katten/konijnen én eigenaren te helpen. Maar ineens heb je een bedrijf! En daar komt een hoop bij kijken. Waaronder marketing.

Deze jarenlange fascinatie én van dichtbij zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat van praktisch tot academisch niveau, leverde mij een bepaalde overtuiging op. Ik geloof namelijk dat als meer huisdierprofessionals/-ondernemers met een positieve marketingmindset gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn (uiteraard passend bij hun onderneming), er meer huisdiereigenaren worden bereikt met waardevolle kennis en producten. Meer juiste kennis over de behoeften van hun huisdier kan zorgen voor de welzijnsverbetering van deze dieren. Dat is dus waar ik het voor doe. Het huisdierenwelzijn kan en moet beter! En ik geloof dat we dat samen kunnen bereiken.

Sandra Kunz sparringssessie

Samengevat ben ik thuis in online marketing, strategische marketing, communicatie, opzetten van campagnes, bedrijfsinformatie(systemen) & Google Analytics, onderzoek en procesoptimalisatie. Ik ben gediplomeerd en/of gecertificeerd op al deze vlakken.