Specialist in huisdiermarketing

Sandra Kunz

Wat in 2005 tussen de drollen begon, heb ik met een missie uitgebouwd naar marketing-, communicatie- en bedrijfskundige kennis én ervaring in de huisdierenbranche

De Mindpet filosofie

Marketing is net zo belangrijk voor jouw onderneming als de dienst of het product dat je levert. There! I said it! Ja, ik weet het, dat is nogal een statement. En toch… denk er maar eens over na. Je kunt nog zo’n fantastische dienst leveren of een prachtig product hebben, maar als de perfecte doelgroep het niet kent of weet te vinden…

Mindpet wil dat iedere welzijnsgerichte ondernemer in de huisdierenbranche een positieve marketingmindset opbouwt. Het zorgt namelijk voor impact op de markt én efficiëntie in je ondernemerschap. Een product of dienst waar jouw klant behoefte aan heeft en een klantengroep waar jij energie van krijgt. Dát geeft je vertrouwen en energie om jouw business vol passie voort te zetten.

Mijn verhaal

In 2005 startte ik met werken en leren in de huisdierenbranche. Wat begon met een opleiding Dierverzorging en dagelijks tussen de dieren staan, heb ik daarna jarenlang gecombineerd met een andere passie; marketing, bedrijfskunde en leren over ondernemerschap. Ik fascineerde me namelijk over het volgende: je studeert 6 jaar lang voor dierenarts en start daarna je eigen kliniek. Ineens ben je ondernemer. Datzelfde geldt voor vrijwel alle andere huisdierprofessionals en velen ondernemers in de huisdierenbranche: je hebt een passie en wilt hier specialist in worden, volgt de ene na de andere cursus/opleiding, meestal om honden, katten, konijnen én eigenaren te helpen. Maar ineens heb je een bedrijf! En daar komt een hoop bij kijken. Waaronder marketing.

Deze jarenlange fascinatie én van dichtbij zien hoe het er in de praktijk aan toe gaat van praktisch tot academisch niveau, leverde mij een bepaalde overtuiging op. Ik geloof namelijk dat als meer huisdierondernemers met een positieve marketingmindset gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn (uiteraard passend bij hun onderneming), er meer huisdiereigenaren worden bereikt met waardevolle kennis en producten. Meer juiste kennis over de behoeften van hun huisdier kan zorgen voor de welzijnsverbetering van deze dieren. Dat is dus waar ik het voor doe. Het huisdierenwelzijn kan en moet beter! En ik geloof dat we dat samen kunnen bereiken.

Samengevat ben ik thuis in online marketing, strategische marketing, communicatie, opzetten van campagnes, bedrijfsinformatie(systemen) & Google Analytics, onderzoek en procesoptimalisatie. Ik ben gediplomeerd en/of gecertificeerd op al deze vlakken.

Introductory Video

Video afspelen

Quotes van mijn klanten

Groeien met jouw welzijnsgerichte bedrijf?

Doe op dinsdagavond 17 januari 2023 mee met de Huisdierondernemer Mastermind! 

Chat openen
Hi welzijnsgerichte ondernemer! Wat leuk dat je hier bent en tof dat je op zoek bent naar mogelijkheden om jouw bedrijf en ondernemerskills te laten groeien 🤩

Heb je een vraag? Stel gerust!